Osteoporozė

Osteoporozė gali apimti visus kaulus, tačiau labiausiai pažeidžiami yra klubai, riešai ir stuburas.Priemonės 26 mygtukas


Liga diagnozuojama atliekant kaulų tankio tyrimą, kuris dar vadinamas dvisraute radioabsorbiometrija. Taip iš kaulų tankio galima spręsti kiek liga yra pažengus. Tyrimas atliekamas rentgeno spinduliais, trunka maždaug 20 minučių.

Rezultatai:Osteoporozė

T rodiklis rodo kaulų tankį.

Didesnis nei –1 T parodo normalų kaulų tankį;

nuo -1 iki -2,5- parodo osteopeniją

mažesnis nei -2,5 rodiklis reiškia osteoporozę

Z rodiklis rodo kaulų tankio duomenis palyginus su kitais panašaus amžiaus žmonėmis. Z rodiklis gali būti naudojamas osteoporozės gydymo eigai stebėti.

Mityba:

Labai svarbi sveika subalansuota mityba, kurioje yra įvairių vitaminų bei mineralų.

Kalcis. Labai svarbu gauti daug kalcio. Jo gausu piene ir jo produktuose, lapinėse daržovėse, pupelėse, kaulėtose žuvyse.

Sveikas suaugęs žmogus per dieną turėtų gauti apie 700-1000 mg kalcio.

Vitaminas D. Kontroliuoja kaip kalcis įsisavinamas iš maisto. Vitaminas D sulėtina kaulų retėjimo procesą. Daugiausia jo gaunam būdami saulėje. Įtraukite į racioną tokius maisto produktus žuvų kepenų taukai, kiaušiniai, margarinas, tunai, lašišos, sardinės.

Magnis. Skatina kaulus pasisavinti kalcį, padeda sulėtinti kaulų retėjimą. Magnio yra riešutuose, ankštiniuose, jūrų gėrybėse, žaliose daržovėse. Kas dieną rekomenduojama suvartoti apie 500 mg magnio.

Fitoestrogenai. Tai iš augalų išgautos medžiagos, panašios į natūraliai organizme esančius estrogenus, tik silpnesnio poveikio. Jų turi soja, varškė, avinžirniai ie lęšiai.

Multivitaminai. Manoma, kad ir tokie vitaminai kaip C, K bei mineralai- cinkas, varis, kalis- palankiai veikia kaulus. Todėl pravartu kasdien vartoti šių vitaminų bei mineralų.

Mankšta ir kaulų tankis. Neaktyvus kaulas, kaip ir raumuo greitai genda, o reguliari mankšta skatina augti ir padeda išsaugoti tankį. Kaulus stiprinanti mankšta atliekama apkraunant griaučius. Šią apkrovą galima sukurti išnaudojant savo kūno masės sunkio jėgą arba papildomas priemones: pririšamus svarsčius, svarmenis arba tampykles.

Kaip išvengti lūžių?

  • Atlikti raumenis stiprinančią bei pusiausvyrą gerinančią mankštą

  • Avėti gerai koją palaikančią avalynę su smūgį sugeriančiais padais

  • Sutvarkyti savo namus taip, kad nekiltų grėsmė už ko nors užkliūti ir nugriūti

  • Naudoti smūginį poveikį sugeriančius skydeliu, ypač darant mankštąPriemonės 26 mygtukas